právě vyšlo | Listopad 2024 |
Vydala GRADA Publishing, Praha www.grada.cz ISBN:
978-80-271-5354-1 |
Auta našich prezidentů 1918 - 2024 Autor: Jan Tuček Tato první a jediná publikace věnovaná automobilům československých a českých prezidentů mapuje pestrou paletu několika stovek vozů dvou desítek tuzemských i zahraničních značek, které od roku 1918 do současnosti vozily a vozí nejvyšší představitele našeho státu. Kniha spolu s historickými událostmi připomíná i základní technické údaje jednotlivých prezidentských automobilů a řadu zajímavostí s nimi spojených. Text doprovázejí dvě stovky převážně dobových snímků, z nichž mnohé jsou publikovány poprvé. Pevná šitá vazba, 160 stran formátu 21 x 25 cm, 208 fotografií. |
Vydala GRADA Publishing, Praha www.grada.cz ISBN:
978-80-247-5966-1 |
Auta v Československu 1945 - 1990 Osobní vozy tuzemské i z dovozu Autor: Jan Tuček Pevná šitá vazba, 272 stran formátu 21 x 25 cm, 450
ilustrací, převážně barevných. |
Vydala GRADA Publishing, Praha www.grada.cz ISBN:
978-80-247-3714-0 |
Škoda Popular a Rapid Autor: Jan Tuček |
Vydala GRADA Publishing, Praha www.grada.cz ISBN:
978-80-247-4167-3 |
Legendární Škoda 1000 MB Autor: Jan Tuček
|
Vydala GRADA Publishing, Praha ISBN:
978-80-271-3892-0 |
Legendární Škoda 105/120 a její sourozenci Autor: Jan Tuček Kniha připomíná čtyřdveřové sedany i dvoudveřová kupé Garde a Rapid, jejich vývoj, výrobu a postupné modernizace. Nechybí podrobný přehled výroby těchto automobilů v jednotlivých letech. Mapuje
také pestrou paletu dnes již téměř zapomenutých variant a prototypů
různých koncepcí zhotovených v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Bratislavě.
Samostatná kapitola je věnována přestavbám kupé Rapid na kabriolety v
Německu, Velké Británii, Dánsku, Kanadě i v tuzemsku. 352
ilustrací (fotografií, nákresů, průhledových kreseb) z toho 226 barevných |
Vydala GRADA Publishing, Praha ISBN:
978-80-271-3488-5 |
Legendární Tatra 613 a její sourozenci Autor: Jan Tuček Připomíná všechna provedení
šestsettřináctek z let 1969 až 1997, včetně luxusních verzí Speciál,
přehlídkových vozů T 613 K a sanitek. Mapuje také pestrou škálu vozidel
poháněných motorem T 613, supersporty MTX Tatra V8, Ecorra Sport V8, Grafit a
AML Lanta, neopomíjí ani tříkolky Hill Cooper. Tatra 613 se zrodila v období
společenského uvolnění ve druhé polovině šedesátých let. Stala se prvním
československým automobilem s karoserií navrženou v Itálii, od tří
prvních prototypů postavených firmou Vignale po start sériové výroby však uběhlo
dlouhých šest let. Československo se mezitím pod
dohledem sovětských vojsk vrátilo k tuhému komunistickému režimu a Tatra
613 se stala jedním z jeho symbolů. Paradoxem bylo, že političtí
pohlaváři, kteří s oblibou využívali pohodlí a rychlost šestsettřináctky,
opakovaně nařizovali omezování její výroby a bránili jejímu dalšímu technickému
vývoji. Tatra 613 je sice přežila, po pádu komunistického režimu v listopadu 1989 však už neměla šanci se výrazněji prosadit. Nepomohly opakované dílčí inovace, záchranu nepřinesla ani omlazená Tatra 700. 240 stran formátu 21 x 25 cm, pevná šitá vazba 510
ilustrací (fotografií, nákresů, průhledových kreseb) z toho 346 barevných |
Vydala GRADA Publishing, Praha ISBN:
978-80-271-1689-8 |
Octavia
– dáma značky Škoda Počátkem
prosince 2020 vydalo pražské nakladatelství Grada Publishing novou knihu
„Octavia – dáma značky Škoda“, jejímž autorem je Jan Tuček. Publikace je
věnována automobilům Škoda Octavia všech generací z let 1959 až 2020,
nezapomíná však ani na jejich předchůdce jménem Spartak alias Škoda 440 a na
sportovní vozy Š 450 a Felicia z období 1957-1964. Historicky
první Octavia vznikla v lednu 1959 modernizací vozu Škoda 440. Výroba její
základní dvoudveřové verze skončila v Mladé Boleslavi na jaře 1964, kariéra
třídveřového modelu Octavia Combi však pokračovala v závodě
v Kvasinách až do prosince 1971. V létě
1996 debutovala první novodobá Octavia, symbol emancipace a vzestupu značky
Škoda v rámci koncernu VW. Vyráběla se plných čtrnáct let, od jara 2004 souběžně
s vozy druhé generace. Soutěžní Octavia WRC se v období 1999 až 2003
proslavila i v mistrovství světa v rallye. Octavia
třetí generace (2012-2019) vynikala elegancí a moderní technikou stejně jako její
nástupkyně představená v listopadu 2019. Ta vedle klasických provedení poprvé
nabízí i elektrifikované hybridní verze. Celková
produkce automobilů Škoda Octavia výrazně překročila hranici sedmi milionů kusů
a tato automobilová dáma významnou měrou přispívá k úspěšnému rozvoji své
značky. Kniha
je bohatě ilustrována fotografiemi z továrního archivu a technickými
kresbami, rozměrovými náčrty vozů a rentgenovými zobrazeními. 224
stran, 21 x 25 cm, pevná šitá vazba 430
ilustrací (fotografií, nákresů, rentgenových kreseb) z toho 322 barevných |
Vydala GRADA Publishing, Praha ISBN 978-80-247-3721-8 Cena 399 Kč |
Legendární Škoda 100/110 a
její sourozenci Před Vánocemi 2019 vyšla kniha „Legendární Škoda 100/110 a její sourozenci“, první
monografie věnovaná čtyřdveřovým vozům Škoda 100/110, kterých v Ml.
Boleslavi v letech 1969 až 1977 vyrobili více než milion. „Stovky“ a „stodesítky“,
které vznikly modernizací legendárního „embéčka“, způsobily v první
polovině sedmdesátých let převrat na československém trhu osobních vozů. Díky
nim byly zrušeny pořadníky a nabídka automobilů na jistou dobu převýšila
poptávku, i když jen co do množství, nikoliv sortimentem. V zemích
východního bloku to bylo něco zcela výjimečného. Kniha připomíná také
sourozence vozů Škoda 100/110: „kupátko“ Škoda 110 R z Kvasin,
dvoumístný sportovní vůz ÚVMV 1100 GT z pražského Ústavu pro výzkum
motorových vozidel a vývojovou studii Škoda Super Sport z Kvasin následně
přestavěnou na filmovou hvězdu jménem Ferat. Nezapomíná ani na vozy buggy
s komponenty Š 100/110 postavené v Metalexu a v mateřské
automobilce, ale také v Belgii a Itálii. Jedna z kapitol poprvé mapuje i vývoj a náběh výroby automobilů Škoda 105/120, posledních škodovek s motorem vzadu. Součástí publikace je barevná galerie dobových prospektů.
152 stran, 21 x 25 cm, pevná
šitá vazba |
Sanitky
v Československu a Česku 1918-2018 Autor: Jan Tuček Nakladatelství Grada
Publishing právě vydalo ve spolupráci s Asociací zdravotnických
záchranných služeb České republiky knihu, která mapuje vývoj sanitních
automobilů v našich zemích od počátku minulého století do současnosti. Přináší dosud nezveřejněnou přehlídku zakázkových sanitních karoserií z období první i druhé republiky a protektorátu, připomíná sériově vyráběné sanitky i prototypy z let 1945 až 1990 a také pestrou paletu sanitních vozidel zhotovených a provozovaných u nás během posledních tří desetiletí. Čtivý text ilustruje více
než 500 fotografií (z toho 160 barevných), z nichž většina nebyla dosud
publikována a s jistotou nadchne čtenáře. 312 stran formátu 21
x 25 cm, pevná šitá vazba ISBN
978-80-247-5864-0 Cena 599 Kč. | |
Soutěž Malou dohodou
1937 Autor: Jan Tuček Automobilová a
motocyklová soutěž Malou dohodou byla největším motoristickým podnikem
organizovaným v meziválečném Československu a v jeho spřátelených
zemích. Historicky první
knižní publikace věnovaná této motoristické soutěži, jež se jela v září
1937 na trase Praha-Bratislava-Košice-Užhorod-Kluž-Bukurešť-Bělehrad, líčí
přípravy a průběh této ojedinělé akce. Přináší dosud nezveřejněnou startovní
listinu i kompletní výsledky soutěže, jíž se směli zúčastnit jen motoristé ze
tří malodohodových států, z Československa, Rumunska a Jugoslávie. Z Prahy odstartovalo
73 automobilů a 58 motocyklů, z nichž 9 mělo postranní vozík, v cíli
v Bělehradě bylo klasifikováno 63 vozů, 40 sólových motocyklů a 3
sajdkáry. Není bez zajímavosti, že vítěze tohoto přes 2400 km dlouhého a týden
trvajícího klání určila až závěrečná jízda zručnosti na vojenském cvičišti Banica,
na předměstí Bělehradu. Poutavý příběh ilustruje přes 170 dobových fotografií,
z nichž mnohé jsou publikovány poprvé. Vydalo nakladatelství
Grada Publishing, Praha 128 stran formátu 16
x 24 cm, pevná šitá vazba, 173 ilustrací ISBN:
978-80-271-0615-8 Cena: 299 Kč objednat ZDE | |
Auta první republiky Autor: Jan Tuček Kniha
z nakladatelství Grada Publishing podrobně popisuje osobní automobily
vyráběné na území Československa v letech 1918 až 1938, včetně jejich
základních technických údajů obsažených v textu. Šíří a kvalitou informací
a ilustrací je tato publikace jedinečná. . Vedle automobilů
nabízených velkými továrnami (Praga, Škoda, Tatra) jsou prezentovány i vozy
menších výrobců (Aero, Jawa, Walter, Wikov, Z) a také vozidla malých a dnes už
téměř zapomenutých značek (Atlanta, Centaur, Disk, Enka, Gatter, Hara, Isis,
Kroboth, Myron, Novo, Pánek, Rex, Stelka, Šibrava, Trimobil, Vaja …). Celkem
jsou představeny výrobky 33 tuzemských značek. . V úvodech
kapitol čtenář najde statistiky prodejů v jednotlivých letech resp. počty
vozidel přihlášených do provozu. U automobilů běžně prodávaných zákazníkům jsou
uváděny dobové ceny. Kniha je ilustrována výhradně dobovými černobílými fotografiemi v celkovém počtu přes 600, z nichž nemalá část nebyla v posledních desetiletích publikována. Kapitola s titulem „Barevné vzpomínky“ přináší 52 barevných faksimile dobových prospektů a katalogů. Publikace byla pozitivně přijata i v cizině, např. ve Švýcarsku v
Vydalo nakladatelství: Grada
Publishing, Praha 352 stran formátu 21
x 25 cm, Pevná šitá vazba . ISBN:
978-80-271-0466-6 Cena: 599 Kč | |
Jan Tuček SUPERB - chlouba značky Škoda Recenze / Buchbesprechung 144 stran, 399 Kč k dostání v dobrých knihkupectvích erhältlich in guten Buchhandlungen ZDE-HIER |
|
F. A. Elstner: Muž
činu Podtitul: Aerovkou
do Afriky, Popularem do Ameriky, Minorem
k rovníku … Autor: Jan Tuček
Motoristický novinář, rozhlasový reportér,
cestovatel a spisovatel,
propagátor skautingu i dopravní bezpečnosti, to vše byl František
Alexander
Elstner (1902-1974). Ve třicátých letech se proslavil řadou dálkových
jízd, při
nichž ho doprovázela jeho první žena Eva. V roce 1933
absolvovali
s dvouválcem Aero 662 výpravu Aero-Spexor do severní Afriky, o
rok později
Elstner vedl Modrý team Aero, který vyrazil do Afriky se čtyřmi vozy
Aero 1000,
z nichž tři měly dámské posádky. V roce 1936 podnikli
Elstnerovi
25 000 km dlouhou výpravu do USA a Mexika s vozem
Škoda Popular,
v létě 1938 se s novým modelem Popular 1100 vydali do
Argentiny. Koncem roku 1947 dokázal Elstner spolu
s jednadvacetiletým synem
Reném, svou třetí ženou Annou a malým vozem Aero Minor dojet za dva
měsíce a
tři dny do rovníkové Afriky, k břehům Guinejského zálivu, a
vrátit se zpět,
přičemž dvakrát překonali Saharu. Únor 1948 znamenal konec Elstnerovy
cestovatelské kariéry, až v roce 1959 dostal zelenou
k propagační
jízdě vozem Škoda Octavia do Sovětského svazu. Bohatě
ilustrovaná kniha připomíná i četné další aktivity F. A.
Elstnera, 144 stran formátu 16 x 24 cm, pevná vazba,
155 fotografií a kreseb
Objednat
ZDE-diskaunt nebo ZDE levně
nebo ZDE |
|
NOVINKA |
Legendární
Škoda 1000 MB Autor:
Jan Tuček Publikace
podrobně mapuje přípravy a vývoj nového osobního vozu Škoda od roku
1953 a
poprvé přináší detailní výčet zhotovených prototypů. Přibližuje
automobil Škoda
1000 MB představený na jaře 1964 i nový výrobní závod AZNP. Popisuje
technické a
estetické změny prováděné na vozech řady MB během výroby
v letech 1964 až
1969. Zvláštní kapitola je věnována sportovní kariéře „embéček“, včetně
od nich
odvozených monopostů formule 3. Kniha je doplněna přehledem technických
dat
jednotlivých modelů a tabulkami s počty vyrobených a
exportovaných vozů.
Formát:
21 x 25 cm, pevná vazba 156 stran – 370 ilustrací, z toho tři desítky barevných faksimile dobových prospektů Vydala: Grada Publishing ISBN 978-80-247-4167-3 Cena: 399 Kč
|
|
Jan Tuček - historie a vývoj vozů LADA
1970-1990 První
tuzemská publikace na toto téma podrobně mapuje 20 let historie
„žigulíků“, od
modelů klasické koncepce Lada 1200, 1300, 1500 a 1600, přes legendární
terénní
kombi Niva s pohonem čtyř kol, modernizované modely Lada 2105,
2107 a 2104
až po novou generaci vozů Lada Samara s předním pohonem. objednat - Klik |
|
Jan Tuček popisuje historii a vývoj vozů Popular a Rapid, aut, která umožnila motorizaci v předválečném Českoslovenku Recenze 1 fotky z knihy objednat - Klik Recenze 2 (SK) 349 Kč, 22×17 cm, 216 stran ISBN 978-80-247-3714-0 | Katalog. č. knihy: 5608 Grada 2011 Kniha jako titulní stránka časopisu Škoda Kurier |
Typy 440, 450 Jan Tuček 220 stran, mnoho fotografií, prototypy ISBN: 978-80-247-3016:5 2010 Grada Publishing, Praha objednat-zde |
Buchbesprechung |
Typen 440, 450 Jan Tuček Deutsche Fassung - REZENSION 224 Seiten, über 300 Fotos, Prototypen, Tech. Angaben, Produktionszahlen... ISBN: 978-80-247-5036-1 2013 Grada Publishing, Praha Bestellungen: skodabuch@toka.de Schweiz: skodabuch@bluewin.ch |
Jan Tuček Auta východního bloku 299 stran ISBN: 978-80-247-2585-7 2009 Grada objednat - zde |
|
Jan Tuček Tatra 613historie, vývoj,
technika, sport
|
Jan TUČEK Zapomenuté vozy 1960 - 1990 (Vergessene Autos) Publikace se spoustou vzácných fotek a technických údajů 176 stran GRADA 2007 8024720124, 9788024720128 objednat - zde |
TrabantJan Tučekhistorie, vývoj, technika, sport22×17 cm, 152 stranISBN: 978-80-247-1288-8 289 kč Grada 2006 Recenze objednat - zde |
Skoda 1000 MB Jan Tuček
Historie,
vývoj,
technika a sport ISBN:
80-247-1012-9 vyprodané |
|
Tatra 603Historie, vývoj, technika, sport2005 Gradavyprodané |
|
Renault v českých zemích Jan TučekKniha obsahuje poutavý text a řadu fotografií od Renaultu AX z roku 1909, který je vystaven v NTM v Praze na Letné, až po nejnovější modely Renault. Motoristický novinář Jan Tuček jednotlivé modely Renaultů spojuje s jejich majiteli a o nich vypráví zajímavé podrobnosti. Více ZDE
ISBN
802 391 98 49, 9788023919844 130 Stran 2003 vydal KM-Publicity objednat - zde |
Volkswagen
Brouk
|
|
Autosalon
|